Ogłoszenie o przesłuchaniach - muzyk orkiestrowy tutti (wiolonczela)
Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko
MUZYK ORKIESTROWY TUTTI (WIOLONCZELA - PEŁNY ETAT)
PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:
22 WRZEŚNIA 2025 – I ETAP oraz 23 WRZEŚNIA 2025 – II ETAP
Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 22 lipca 2025.
Wskazane jest doświadczenie w specjalności wiolonczela. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/.
Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:
Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.
Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.
PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:
I etap
Antonín Dvořák – Koncert h-moll op. 104 - część I
Joseph Haydn – Koncert D-dur (Hob. VIIb:2) - część I bez kadencji
II etap
Joseph Haydn – Koncert D-dur (Hob. VIIb:2) – kadencja (edycja Gendron)
Wybrane przez komisję partie orkiestrowe z listy poniżej:
- Richard Strauss - Poemat symfoniczny Ucieszne figle Dyla Sowizdrzała (Till Eulenspiegels lustige Streiche) op. 28 - dwa fragmenty z początku utworu zaznaczone w nutach (smyczkowanie jak w podanym materiale nutowym);
- Dmitrij Szostakowicz - I Symfonia f-moll op. 10 - fragmenty cz. I Allegretto – Allegro non troppo, takty 113–123 oraz 176–180;
- Piotr Czajkowski - VI Symfonia h-moll op. 74 – fragmenty cz. II Allegro con grazia, takty 1–24;
- Ludwig van Beethoven - V Symfonia c-moll op. 67 - fragment części II Andante con moto, takty 1–12, 49–60, 98–124 oraz fragmenty części III Allegro, takty 141–218 (smyczkowanie jak w podanych nutach);
- Ludwig van Beethoven, VIII Symfonia F-dur op. 93 - fragment cz. III Tempo di Menuetto, takty 45–78;
- Piotr Czajkowski, IV Symfonia f-moll op. 36 - fragmenty cz. II Andantino in modo di canzona (smyczkowanie jak w podanych nutach);
- Wolfgang Amadeus Mozart, Uwertura do opery Wesele Figara (Le nozze di Figaro) - takty 1–7 oraz 156–164;
- Giuseppe Verdi, Missa da Requiem - fragment nr 3 Offertorium, takty 2–35;
- Gustav Mahler, IV Symfonia G-dur – fragment cz. I Bedächtig; nicht eilen oraz części II. In gemächlicher Bewegung; ohne Hast;
- Claude Debussy, Morze (La mer) - fragment z części I Od świtu do południa na morzu [De l’aube ? midi sur la mer], takty 84–91;
- Johannes Brahms, II Symfonia D-dur op. 73 - fragment cz. II Adagio non troppo, takty 1–15.
We fragmentach partii orkiestrowych prosimy o zastosowanie się do wskazanych metronomicznych oznaczeń tempa.